ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین آموزشگاه خلاقیت کودک

بهترین آموزشگاه خلاقیت کودک در ایستگاه آموزش

امروزه نسبت به گذشته تعداد فرزندان در هر خانواده به طور چشمگیری کاهش یافته اما توجه والدین و نگرانی آن ها نسبت به آینده و موقعیت کودکان بیش از گذشته شده است. از طرفی روند اشتغال جوانان در جامعه به گونه ای است که بسیاری از آن ها در نوجوانی و جوانی از توانایی های خود بی خبراند و گاهی حتی حس می کنند در هیچ کاری خوب و ایده‌آل نیستند. همین امر موجب تاسیس موسسات و سازمان های مختلفی جهت کشف استعدادها و خلاقیت های کودکان شده است. منظور از خلاقیت آگاهی از توانایی‌های بالقوه‌ی کودک و همچنین فراهم کردن شرایط برای بالفعل کردن این توانایی‌ها است. دقت و تمرکز بر توانایی ها و قابلیت‌های فردی کودکان و کشف و شکوفایی آن ها موجب می شود آن ها در آینده مسیر کوتاه تری را جهت رسیدن به رویاهای خود طی کنند.

یافتن برجسته ترین استعدادهای کودکان و تشویق آن ها به قدم گذاری درست در راستای آن ها، چالشی است که بیشتر والدین با آن روبرو می شوند. خوشبختانه در دهه های اخیر با روی کار آمدن آژانس ها و مراکز جهانی خلاقیت کودکان و فعال شدن موسسان استعدادیابی در دنیا، تا حد زیادی از نگرانی‌های والدین کم شده است اما هنوز هم والدین نقش مهمی در بروز توانایی های مختلف کودک خود دارند. آژانس جهانی استعدادیابی یک سازمان متشکل از مربیان، پژوهشگران، والدین و علاقه‌مندان آموزش‌ و پرورش کودکان است. امروزه تعداد بیشماری از این موسسات در نقاط مختلف کشور وجود دارد که وظیفه آن ها کمک به بروز خلاقیت کودکان جهت آگاهی از توان واقعی کودکان با بهره گیری از علم روانشناسی و آزمون‌های عینی و مطالعه بر رفتار کودکان می باشد. پرسنل این موسسات تلاش می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت کودکان را در زمینه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهند. والدین می توانند با مراجعه به یکی از این موسسات و شرکت دادن کودک در کلاس‌های هوش و خلاقیت در دست یابی کودک به توانایی های خود در زمینه‌های گوناگون بسیار تاثیر گذار باشند. امروزه تعداد بیشماری از این موسسات در کشور وجود دارد که همه آن ها دارای کیفیت استاندارد نمی باشند.

سایت ایستگاه آموزش به دلیل بازدید همه روزه از سراسر کشور فضای مناسبی جهت درج آگهی مربوط به بهترین آموزشگاه خلاقیت کودک و موسسات استعدادیابی است. این سایت لیستی از بهترین موسسات آموزشی را در خود جای داده است.

آغاز دوران شکوفایی توانایی ها و خلاقیت کودکان

آژانس جهانی استعدادیابی (World council for gifted and talented children) حدود 40 سال پیش با تشویق یک مربی بریتانیایی به نام هنری کولیس تشکیل شد. هدف اصلی این سازمان کمک به شناسایی استعداد و توانایی‌های کودکان بااستعداد و همچنین تحقق پتانسیل های ارزشمند آن ها به نفع بشریت بوده، و فعالیت خود را در بیش از 120 کشور جهان آغاز کرده است. بسیاری از موسسه های خلاقیت و استعدادیابی که در پایتخت کشور فعالیت می کنند هم برای کودکان و هم بزرگسالان کلاس ها و دوره های متنوعی برگزار می کنند گویی که برای بروز یک استعداد هیچ گاه دیر نمی باشد.

بهترین آموزشگاه خلاقیت کودک و موسسات استعدادیابی که آگهی های تبلیغاتی خود را در سایت ایستگاه آموزش به نمایش می گذارند به افراد کمک می‌کنند تا شغل و تحصیلات خود را بر اساس استعدادهایشان انتخاب کنند. موسسات وظیفه دارند از آزمون‌های جهانی کیوتلنت برای سنجش اولیه‌ی استعدادهای افراد بهره بگیرند و افراد را بر اساس ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فردش دسته‌بندی می کنند. بسیاری از این موسسه های خلاقیت از طرف آژانس های جهانی توانایی کودکان، استاندارد و تأیید شده هستند. پس از یافتن نوع خلاقیت کودکان و دیگر رده های سنی تلاش می‌شود تا بر اساس توان کودک برای وی کلاس‌های تربیتی خاصی برگزار ‌شود تا استعدادها به خوبی پرورش یابند.

یک موسسه ایده‌ال خلاقیت کودک همچنین لازم است همایش‌ها و کارگاه‌های متعددی برای کودک و والدین آن ها برگزار ‌کند تا دانش افراد در زمینه‌ استعدادیابی و انتخاب‌های پیشرو افزایش پیدا کند.

بهترین-آموزشگاه-خلاقیت-کودک

کودکان امید فردای زندگی والدین و کلید پیشرفت بشر

به همین دلیل اهمیت زیادی دارد که بتوانیم خلاقیت را در آن‌ها را پیدا و پرورش دهیم تا در خلال آن کشوری پیشرفته‌تر و جامعه‌ای شادتر ایجاد کنیم. این گونه هر فرد در کاری که برایش مناسب است بهترین فعالیت ممکن را از خود نشان می دهد. درحقیقت تمامی موسسات خلاقیت و استعدادیابی در کشور نیز با همین هدف در جامعه به وجود آمده اند.

چنانچه صاحب یکی از این موسسات هستید می توانید برای تبلیغات و معرفی موسسه آموزشی خلاقیت کودک خود، آگهی های تبلیغاتی مربوط به کسب و کار خود را در سایت ایستگاه آموزش درج کنید. پرسنل این مجموعه با استفاده از دانشی که در زمینه تبلیغات دارند بهترین ویژگی های موسسات را در معرض عموم قرار می دهند.

نکاتی که والدین قبل از ثبت نام کودک در موسسات خلاقیت باید بدانند

بهتر است والدین پیش از بردن کودکشان به موسسه خلاقیت و استعدادیابی نکاتی را مد نظر قرار دهند از قبیل ویژگی های موسسه خلاقیت حرفه ای، تا یافتن خلاقیت کودکان و پس از آن  پرورش استعداد مورد نظر را به خوبی به عهده گیرند بدون آنکه کمترین آسیبی به جسم و و روان کودک وارد شود.

آنچه یک موسسه خلاقیت و استعدادیابی را متمایز می کند، قرار گیری و موقعیت جغرافیایی آن نیست بلکه به کار گیری برنامه هایی است که آن موسسه جهت بروز خلاقیت کودکان بر عهده دارد. ناگفته نماند فعالیت موسسات استعدادیابی از موسسات خلاقیت جدا است. دلیلی علمی و اساسی این امر این موضوع می باشد که هر موسسه خلاقیتی مجهز به امکانات و برنامه هایی برای پرورش چند هوش در کودکان هستند زیرا بر اساس نظر دانشمندان هر انسانی در بدو تولد با ۹ هوش به دنیا می آید. در نتیجه بردن کودکان به این  موسسه ها موجب استفاده از نهایت امکانات جهت پرورش هوش غالب کودکان می شود. اما مراکز و موسسات استعدادیابی خلاقیت کودک دارای روش ها و متدهای علمی متعددی جهت یافتن هوش غالب و استعداد کودکان به طور صحیح هستند. این موضوع می تواند نقش زیادی در تربیت کودکان داشته باشد و در صورت انجام بی نقص، کودکان را در مسیر درستی قرار دهد.

به عبارتی باید گفت کودکانی که به بهترین آموزشگاه خلاقیت کودک می روند، استعدادهای آن ها به درستی کشف می شود و در نتیجه چنانچه به یک موسسه خلاقیت مناسب مراجعه کنند، هوش غالب و استعداد های کشف شده آن ها به خوبی قابل پرورش و تبدیل به مهارتی برای آن ها می شود. در نهایت زمانی که کودکان دارای مهارت ویژه ای باشند، مسیر زندگی آن ها در بزرگسالی آسان تر از دیگران خواهد بود. خیلی از جوانان هنگام انتخاب رشته دانشگاهی به دلیل عدم اطلاع از توانایی های خود، دچار سردرگمی می شوند که این امر می تواند باعث شود این افراد به راحتی برای خود کسب و کاری بیابند.

بهترین-آموزشگاه-خلاقیت-کودک-در-ایران

نتیجه گیری در مورد مراکز و موسسات خلاقیت و استعدادیابی

در نهایت موسسه خلاقیت و استعدادیابی کودک را نمی توان یک مهد کودک یا مدرسه دانست زیرا مهدهای کودکی که ادعا دارند دارای برنامه های آموزش خلاقیت و تقویت هوش برای کودکان می باشند، تنها می توانند تا حدودی مجری برنامه هایی در زمان نگهداری کودکان باشند و نه چیز دیگری. همچنین لازم است برای یافتن هوش غالب و استعداد کودکان از موسسات و مراکز تخصصی استعدادیابی کمک گرفته شود و در کنار آن توسط والدین و مهدهای کودک یا مراکز پیش دبستانی، کودکان مورد آموزش و پرورش خلاقیت قرار بگیرند. بروز خلاقیت در کودکان باعث می‌شود تا آن‌ها در زمان رویارویی با چالش‌ها از راه‌های متفاوتی بهره ببرند.

سایت ایستگاه آموزش، سایت نیازمندی های آموزشی

توصیه می شود والدین برای شناخت بهتر روحیات و کشف استعدادهای کودکان از طریق مشاوره کودک اقدام کنند. زیرا مشاور با نگاهی کاملا تخصصی به خلقیات و توانمندی های کودک به خوبی کارگشای شما خواهد بود. سایت ایستگاه آموزش توانسته با سال ها تجربه، موفقیت زیادی در راه معرفی موسسات و مراکز معتبر آموزشی کسب کند. برای آشنایی با تمامی مراکز معتبر جهت شکوفایی خلاقیت کودکان خود می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.
istgahamoozesh.com

ایستگاه-آموزش،-سایت-نیازمندی¬های-آموزشی-فنب-خذفه‌ایگ

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید