ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
تحصیل در دانشگاه های ترکیه

توضیحات آگهی

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

مؤسسه شبکه دانش فرا اطلاع با مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری به کشور ترکیه دانشجو اعزام میکند. این کشور به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی با ایران ، سطح علمی خوب ، شهریه های تحصیلی پایین و اختصاص امکانات بسیار ارزان قیمت برای تغذیه اسکان در خوابگاههای دولتی (حتی برای دانشجویان دانشگاههای خصوصی) مکان مناسبی برای تحصیل میباشد. در اینجا مختصر توضیحاتی در باره تحصیل در کشور فوق داده شده ، از علاقمندان خواسته میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مؤسسه مراجعه نمایند.

الف) دوره های زبان: اگر مایل هستید با استفاده از ویزای توریستی به مدت کوتاه از 2 هفته تا 12 هفته زبان انگلیسی یا ترکی استانبولی فرا بگیرید ، در ترکیه این امکان برای شما فراهم میباشد. شهریه دوره برای هر هفته از 100 یورو به بالا میباشد. برای دوره های طولانیتر ، امکان اعزام به مدت 1 یا 2 نیمسال وجوددارد. شهریه دوره زبان ترکی (تومر) در دانشگاههای دولتی 1200 یورو در سال میباشد.

ب) دوره های کارشناسی: در دانشگاه های دولتی به زبان ترکی برگزار میشود و شهریه سالانه آن کمتر از 1500 یوروست. متقاضی باید مدرک زبان ترکی داشته ، در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت نماید. در دانشگاههای غیردولتی به زبان های انگلیسی یا ترکی مقدور است و شهریه سالانه آن از 4000 یورو به بالاست.

ج) دوره های دکتری عمومی گروه پزشکی: تحصیل در دوره های دکتری عمومی گروه پزشکی (پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و داروسازی) عمدتاً به زبان ترکی است و داشتن نمره زبان ترکی و سپس شرکت در آزمون رقابتی دانشگاههای مورد نظر الزامی است. بیش از 14 دانشگاه ترکیه به صورت قطعی مورد تایید وزارت بهداشت ایران میباشند.

د) دوره های کارشناسی ارشد: دوره های کارشناسی ارشد در ترکیه معمولاً 2 ساله هستند. برای ورود به این دوره ها اگر به زبان انگلیسی باشند نمره آیلتس یا تافل + جی آر ای یا جی مت لازم است و اگر به زبان ترکی باشد نمره تومر + آلس ضروری است. با این حال ، ما از دانشگاههای غیردولتی در این مورد برای شما فرصت کافی را میگیریم تا در حین تحصیل در ترم اول یا دوم شرایط کلی را تامین نمایید. شهریه کل دوره 2 ساله از 4000 یورو به بالا میباشد.

ه) دوره های دکترا: این دوره ها دارای دو مرحله آموزشی و پژوهشی هستند و در بین این دو مرحله (مشابه ایران) باید در آزمون جامع شرکت نمایید. طول دوره معمولاً 4 سال است و شهریه آن برای کل دوره 4 ساله 8000 یورو به بالا میباشد. مانند دوره کارشناسی ارشد شما نیازمند نمرات زبان (ترکی یا انگلیسی) و نیز آزمونهای علمی ذکر شده میباشید و در این مورد هم میتوان از دانشگاههای غیردولتی برای شما مهلت گرفت.

و) استفاده از ارز دولتی توسط دانشجویان: برخورداری از ارز دولتی تابع شرایطی است که از جمله آنها میتوان به اعتبار دانشگاه از نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت ایران اشاره کرد. درستی مقطع و قابل ارزشیابی بودن آن در ایران ، طول دوره ، ‌ درست بودن مدارک پذیرش و ثبت نام از موارد دیگر میباشد. به عنوان یک مورد دیگر باید به عدم تخصیص ارز به دانشجویان مقطع کارشناسی از اول نیمسال دوم سال تحصیلی 13-2012 اشاره نمود. کارشناسان ما در زمان تشکیل پرونده ، اخذ پذیرش و اعزام با رعایت تمام موارد و راهنمایی متقاضی ، از ضایع شدن حقوق قانونی وی جلوگیری کرده ، به نحوی اقدام مینمایند که تحصیل دانشجو در خارج از کشور همراه با برخورداری از مزایای قانونی باشد مشروط بر اینکه چنان مزایایی در طول دوره تحصیل استمرار داشته باشد.

ز)‌ توضیحات: مؤسسه شبکه دانش فرا اطلاع همراه با دو مؤسسه دیگر یعنی مؤسسه همای دانش ایرانیان و مؤسسه رؤیای دانش ، “گروه مؤسسات امید ایرانیان” را تشکیل میدهد.

ح) تماس با ما: تهران ، میدان انقلاب ، خیابان آزادی ، نرسیده به اسکندری ، جنب بانک ملی ، کوچه مرمر ، پلاک 5 ، واحد 1 ، مؤسسه شبکه دانش. ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر ، تلفن 66595306 ، ایمیل info@sdss.ir ، وب سایت www.sdss.ir

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحصیل در دانشگاه های ترکیه”