ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین پیش دبستانی و دبستان

بهترین پیش دبستانی و دبستان در ایستگاه آموزش

با توجه به افزایش تعداد پیش دبستانی و دبستان در مناطق مختلف کشور، برای انتخاب بهترین پیش دبستانی و دبستان لازم است نکاتی را مد نظر قرار دهید تا در انتخاب خود دچار خطا نشوید. آموزش رسمی دانش‌آموزان از اول دبستان شروع می‌شود و کودکان از همان ابتدای سال تحصیلی یادگیری الفبا، مفاهیم ریاضی، علوم و… را آغاز می‌کنند. اما کارشناسان کودک معتقدند بچه‌ها در آن زمان برای آموزش رسمی آمادگی ندارند و نمی‌توانند به طور ناگهانی از خانه و والدین خود برای چند ساعت در روز جدا شوند. همچنین آن ها با قوانین مدرسه آشنایی ندارند و به درستی برای ارتباط برقرار کردن با هم شاگردی ها و معلمان خود تمرین نکرده اند. درحقیقت بچه‌ها قبل از ورود رسمی به دبستان، نیاز به آمادگی و آموزش دارند تا بتوانند سر کلاس درس بنشینند.

این مسائل موجب به وجود آمدن دوره‌ی پیش دبستانی در مدارس شده است. اگرچه ثبت‌نام و حضور دانش‌آموزان در مقطع پیش دبستانی امری اجباری برای همه نیست؛ اما قطعا موجب آمادگی همه‌جانبه‌ی بچه‌ها برای ورود به دبستان می شود. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های بهترین پیش دبستانی و دبستان را برایتان شرح دهیم و هر چیزی که در مورد این دوره باید بدانید را به تفصیل بیان کنیم.

همه موسسات و آموزشگاه های معتبر برای جذب افراد از روش های مختلفی برای تبلیغات خود بهره می برند. در این میان بعضی از آن ها بسیار هوشمندانه تر عمل کرده و برای تبلیغات خود از مجموعه های کارآمدتر استفاده می کنند تا هر چه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسند. سایت ایستگاه آموزش یک فضای مناسب برای تبلیغات مهد کودک است که توانسته تایید بسیاری از این موسسات و دبستان های معتبر را به خود اختصاص دهد. بازدید روزانه از این سایت بسیار بالا است و افراد زیادی در سراسر کشور به خوبی با آن آشنایی دارند.

پیش دبستانی چه تفاوتی با دبستان دارد؟

قبل از بیان مهم ترین ویژگی‌های بهترین پیش دبستانی بهتر است به تفاوت پیش دبستانی با دبستان بپردازیم. مقطع دبستان در کشور یک دوره‌ی رسمی و اجباری برای تمامی کودکان است. دانش‌آموزان در طول این دوره چند ساله با مباحث مختلف درسی، علمی و… آشنا می‌شوند. اما دوره‌ی پیش دبستانی الزاما برای آشنایی و آمادگی کودکان برای آموزش‌های مقطع دبستان است. کودکان در دوره ی دبستان مهارت‌های مختلفی یاد می گیرند. مهارت‌های اجتماعی، برقراری ارتباط و… به‌علاوه مباحث پایه برای یادگیری ریاضی، الفبا، علوم، مهارت‌های زندگی و… به آن ها آموزش داده می‌شود.

کودکان در پیش دبستانی می آموزند چطور روی یک موضوع تمرکز کنند، در مورد آن حرف بزنند و با دوستان‌ خود در مورد آن مشورت کنند همچنین از طریق بازی و فعالیت‌های مختلف مثل کاردستی، تئاتر، فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی و… مهارت‌های مختلف را می‌آموزند و ذوق و خلاقیت‌شان پرورش پیدا می‌کند. متقاضیان از طریق سایت ایستگاه آموزش می توانند به تبلیغات بهترین پیش دبستانی و دبستان دست پیدا کنند.

دوره های پیش دبستانی چه مزیت هایی برای کودکان دارد

همیشه والدینی دیده می شوند که پیش دبستانی را برای کودکان چندان جدی و با اهمیت نمی دانند. اما اهمیت این مقطع از 6 نظر قابل توجه می باشد:

  1. کودکان در مقطع پیش دبستانی جدایی از والدین را برای ساعات طولانی تجربه می‌کنند و به این ترتیب به مرور و بدون هیچ گونه فشاری، قادر به غلبه بر اضطراب خود می شوند.
  2. در این مقطع کودکان مهارت دوست‌یابی خود را تقویت می‌کنند. این امر برای کودکان تک‌فرزند و بچه‌هایی که پیش از این مقطع ارتباط محدودی با دیگران داشته‌اند می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.
  3. کودکان در این مقطع نحوه‌ی ارتباط با مربیان را تمرین می‌کنند.
  4. محیط مهدکودک‌ها که پیش از پیش دبستانی آن را تجربه می کنند برای کودکان بسیار راحت و آرام است و بچه‌ها چندان با مفاهیم نظم و انضباط آشنا نمی‌شوند. اما مقطع پیش دبستانی محیط خوبی برای تمرین نظم و ورود به محیط رسمی مدرسه می باشد.
  5. بازی‌های دسته جمعی، شعرخوانی، نقاشی، کاردستی و بسیاری امور دیگر در این مقطع موجب پرورش خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای آن ها می‌شود.
  6. افزایش فعالیت های فیزیکی و جسمانی کودکان در این دوره موجب سلامتی و شادابی بیشتر آن ها می‌شود.

تمامی ویژگی های یک پیش دبستانی مناسب

  1. فضای مناسب
    محیط پیش دبستانی باید تمیز  و امن باشد. راه‌پله‌ها، کف حیاط و… باید کاملا ایمن‌سازی باشند. کودکان باید به محیط پیش دبستانی خود علاقمند باشند. فضای کلاس‌ها با تعداد بچه‌ها باید متناسب باشد.
  2. دارای مجوز آموزش و پرورش
    بهتر است مرکزی برای آموزش کودکان انتخاب شود که دارای مجوز آموزش و پرورش برای برگزاری پیش دبستانی باشند. بعضی مراکز پیش دبستانی از بهزیستی مجوز آموزش ندارند و محتوای دروس پیش دبستانی در این مراکز براساس سرفصل‌های دقیق آموزش و پرورش تعیین نشده است.
  3. شرایط و فعالیت‌های پیش دبستانی‌
    قوانین پیش دبستانی از قبل تعیین شده اند. بهترین مراکز یا مدرسه‌ برای انتخاب مقطع پیش دبستانی آن هایی هستند که قوانین را طبق آیین‌نامه‌ها اجرا می‌کنند. مدت زمان آموزش باید مطابق آیین نامه باشد. کلاس‌ها به دلیل کوچک بودن کودکان لازم است در طبقه‌ی همکف برگزار شوند و…
  4. مربیان و کادر آموزشی مناسب
    یکی از بهترین راه ها برای انتخاب یک آموزشگاه مناسب تحقیق و پرس و جو از والدین کودکانی است که سال های پیش در این مراکز آموزش می دیدند. لازم است والدین خود نیز به این مرکز سر بزنید و به رفتار تک‌تک کادر مدرسه با والدین و دانش‌آموزان دقت کنند.
    تمامی-ویژگی-های-یک-پیش-دبستانی-مناسب
  5. افزایش مهارت‌های مختلف در کودکان
    هرچه یک آموزشگاه تمرکز بیشتری روی تقویت مهارت‌های کودکان داشته باشد، کودکان با آمادگی بیشتری وارد مقطع بعدی(دبستان) می‌شوند. البته نباید از این مقطع انتظارات اغراق آمیزی داشت. بهترین مراکز آموزشی کشور برای تبلیغات خود از سایت ایستگاه آموزش بهره می گیرند زیرا این سایت اولین و تنها فضای فعال در این زمینه است.
  6. افزایش کتاب‌خوانی و داستان‌گویی
    بهتر است فرزندتان را در مراکزی ثبت‌نام کنیدکه  داستان‌گویی و کتاب‌خوانی جزو اولویت‌های اصلی آن ها باشد.
  7. برنامه‌هایی برای نمایش، اردو و بازدیدهای علمی
    بچه‌ها در مقطع پیش دبستانی باید از محیط اطراف‌شان شناخت بیشتری پیدا کنند و با انواع شغل‌ها، مکان‌ها از نزدیک آشنا شوند.

محتوای دروس پیش دبستانی شامل چه مباحثی هستند؟

درس‌های پیش دبستانی در 4 دسته‌ی کلی دسته‌بندی می‌شوند:

  1. کتاب مهارت‌های زندگی
  2. کتاب مفاهیم علوم و ریاضیات پیش دبستانی
  3. کتاب حروف الفبا پیش دبستانی
  4. کتاب‌های پیش دبستانی

بهترین دبستان چه ویژگی هایی دارد؟

دبستان خوب از مهمترین ملزومات برای تعلیم و تربیت کودکان می باشد. بدون یک مدرسه خوب و معلم خوب، نمی توان انتظار یک جامعه خوب را داشت زیرا پایه علم و تربیت، از مدرسه است و در همه جای دنیا این اصل مورد پذیرش قرار گرفته است. وزارت آموزش و پرورش، بزرگ ترین وزارت‌خانه کشور است که بار تربیت نسل آینده را به دوش می کشد. در روزهای پایانی بهار، والدین به دنبال انتخاب بهترین دبستان برای آموزش فرزندان خود هستند تا فرآیند ثبت نام را بر اساس شرایط و قوانین آموزش و پرورش و مدارس دولتی یا غیرانتفاعی پیگیری کنند. یک مدرسه خوب بهتر است ویژگی های زیر را دارا باشد.

  1. معلمان خوب و با سابقه
  2. فضای آموزشی کافی
  3. ابزار کمک آموزشی
  4. مدیریت خوب
  5. مجهز به فناوری اطلاعات و ارتباطات
  6. و…

بسیاری از مواردی که در مورد یک پیش دبستانی ایده آل مورد توجه قرار می گیرند در مورد یک دبستان کارامد نیز حائز اهمیت هستند. برای انتخاب بهترین پیش دبستانی و دبستان مناسب فرزندتان می توانید از سایت ایستگاه آموزش کمک بگیرید.

برخی والدین از معلم خصوص برا تعلیم بیشتر فرزندانش استفاده میکنند. شما می‌توانی با مرجعه به مقاله <<بهترین معلم خصوصی>> از معیارهیا یک معلم خصوص خوب مطلغ شوید و برای انتخاب بین بهترین معلم خصوص ها به صفحه <<آگهی تدریس خصوصی>> مراجعه فرمااید.

سایت ایستگاه آموزش، سایت نیازمندی های آموزشی

سایت ایستگاه آموزش به عنوان رسانه تخصصی برای برطرف کردن نیازمندی های آموزشی موجود در زمینه وجود یک رسانه انحصاری برای تبلیغات موسسات آموزشی راه اندازی شده است. این مجموعه امیدوار است بتواند در این زمینه پاسخگوی اعتماد و حسن ظن موسسات معتبر در کشور باشد. برای آشنایی با موسسات مختلف آموزشی می توانید از طریق لینک این مجموعه اقدام کنید. https://istgahamoozesh.com/ad-tutoring/.

سایت-ایستگاه-آموزش،-سایت-نیازمندی-های-آموزشی

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید