ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین دبیر زیست شناسی کنکور در ایستگاه آموزش

بهترین دبیر زیست شناسی کنکور در ایستگاه آموزش

امروزه به دلیل افزایش تعداد شرکت‌کنندگان آزمون کنکور و نقش بالای این آزمون در سرنوشت افراد برای رسیدن به یک زندگی سعادتمند، رقابت در میان اساتید این درس نیز بالا گرفته است. موسسات و مدرسان مختلفی در کشور هستند که ادعا دارند در زمان محدودی می‌توانند شاگردانی مسلط بر تمامی بخش‌های دروس مهم چون زیست شناسی، برای موفقیت در آزمون نهایی آموزش دهند.

بسیاری از مدرسین و موسسات از بزرگنمایی و اغراق نیز استفاده می‌کنند که همین امر در نهایت موجب دلسرد شدن بسیاری از افراد با توجه به ظرفیت محدود رشته‌های تاپ در کنکور می‌شود. برای جلوگیری از چنین امری افراد باید سعی کنند بهترین گزینه‌های ممکن را جهت آموزش خود و فرزندانشان پیدا کنند.

زیست‌شناسی یکی از دروس مهم جهت کسب رتبه برتر برای رشته‌هایی چون پزشکی و زیرمجموعه‌های آن است که می‌توان گفت بیشترین علاقمندان متقاضیان کنکور را دارد. سطح کنکور هر ساله بالاتر می‌رود و به همین منظور افراد در هر سال باید تواناتر از سال پیش خود باشند.

راه‌های مختلفی برای پیدا کردن بهترین دبیر زیست شناسی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان  به مقایسه مدرسین مختلف از طریق تبلیغات آن‌ها و یا پرسش از شاگردان پیشین این مدرسین اشاره کرد. سایت‌ها منبع مهمی برای شناخت اساتید برتر هستند. بهتر است از سایت‌های معتبر یا شناخته شده جهت انتخاب دبیر برتر زیست کمک گرفت.

سایت ایستگاه آموزش یک فضای مناسب جهت مقایسه برترین‌های آموزشی است. افراد برای پیدا کردن بهترین دبیر زیست شناسی کنکور در ایستگاه آموزش تنها کافی است برترین‌ها را در این سایت مقایسه کنند به طور مثال جلسه اول اساتید که به طور رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، می‌تواند برای مقایسه مناسب باشد. بازدید همه روزه از سایت ایستگاه آموزش از سراسر کشور موجب شده آگهی‌های تبلیغاتی درج شده در آن بازخورد بالایی داشته باشند.

مهم‌ترین خصوصیات بهترین دبیر زیست شناسی کنکور

بهترین دبیر زیست شناسی کنکور

آموزش چرخه زندگی موجودات زنده و خصوصیات ویژه هر کدام از آن‌ها، امری تخصصی است که برای هر فرد قابل امکان نیست.

بهترین دبیر زیست شناسی کنکور، باید دارای سطح علمی بالا و مهارت انتقال اطلاعات باشد. مدرس برتر زیست شناسی، شخصی پویا و صبور است که یادگیری را امری همیشگی برای خود می‌داند. علاوه بر موارد گفته شده یک مدرس برتر زیست، باید بتواند مسائل مختلف زندگی را از زاویه دید شاگردان خود رصد نماید تنها در این صورت می‌تواند مسائل مختلف را با توجه به نیاز دانش‌آموزان با روش‌ها و متدهای مختلف بیان کند. شوخ طبعی ویژگی مهمی است که می‌تواند باعث شود حتی کسل کننده‌ترین مسائل برای دانش‌آموز جذاب جلوه کند.

ویژگی‌های جلسات تدریس برترین اساتید زیست

جلسات تدریس زیست شناسی توسط برترین مدرسین باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

جلسات تدریس مدرسین برتر زیست شناسی، باید پویا و عاری از موارد خسته کننده باشد. برای اکثر افراد مدت طولانی یک گوشه نشستن مانع از تمرکز بر مباحث می‌شود. درحقیقت چیزی که موجب تمرکز طولانی مدت دانش‌آموز، در جلسات تدریس بهترین دبیر زیست شناسی کنکور می‌شود، سواد اساتید است.زیرا جدا از موضوع همراه کردن دانش‌آموزان با خود و متمرکز نگهداشتن آن‌ها بر مطالب، سواد مدرس نیز نقش ویژه‌ای در فعال نگهداشتن دانش‌آموزان دارد.

در امتحان یا کنکور، مطلبی خارج از مطالب کتاب مورد پرسش قرار نمی‌گیرند. اما لازم است به این موضوع نیز توجه شود که مطالب کتاب‌های مربوط به دبیرستان، چکیده‌ای از مطالب گسترده‌تر می‌باشند. همین امر موجب می‌شود گاهی مدرس زیست برای آموزش بهتر دانش‌آموزان نگاهی اجمالی به مطالب سطح بالاتر داشته باشد.

در ادامه به برخی دیگر از ویژگی های مربوط به کلاس یادگیری مناسب جهت یادگیری زیست اشاره می‌کنیم.

1.تمامی دانش‌آموزان باید دارای فرصت یکسانی برای یادگیری باشند

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف بیشتر کلاس‌های برگزار شده برای آموزش زیست شناسی، نبود فرصت یادگیری برابر برای همه دانش‌آموزان کلاس است. گاهی دیده شده که تمرکز اساتید تنها بر روی دو تا سه تا از دانش‌آموزان بوده و این امر موجب دلسردی و عدم یادگیری دیگر دانش‌آموزان و همچنین برطرف کردن ایرادات یادگیری آن‌ها می‌شود.

بهترین حالت تدریس زیست در کلاس‌های گروهی، بررسی سواد تک تک دانش‌آموزان با به چالش کشیدن آن‌ها است.

مدرسان برتر زیست، به خوبی می‌دانند که مطالب مربوط به زیست حفظ کردنی نیستند و برای موفقیت در تست زنی این درس دانش آموزان لازم است دیدگاهی کلی نسبت به آن داشته باشند. جالب است بدانید که دیدگاه مربوط به هر دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر متفاوت است و همین امر موجب تفاوت در تشخیص هر پزشک با پزشک دیگر می‌باشد.

به طور خلاصه وظیفه مدرس برتر درس زیست شناسی در این شرایط، گنجاندن دیدگاه طراح سوالات کنکور در میدان دید دانش‌آموزان مختلف است.

2.حجم جلسات درس زیست باید منظم و مهندسی شده باشند

ممکن است مدرسین سر کلاس در مورد مطالب خارج از چهارچوب کتاب هم صحبت ‌کنند که البته این موضوع به خودی خود ضرری ندارد؛ اما دقیقا مشکل از جایی شروع می‌شود که دیگر مدرس کنترلی بر حجم مطالب ندارد.

این امر می‌تواند از ارائه مطالب درسی در جلسه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده و برنامه ریزی شده جلوگیری کند. یک معلم حرفه‌ای درس زیست شناسی تا حد ممکن از انتقال مطالب به جلسات دیگر خودداری می‌کند زیرا می‌داند این گونه باید با سرعت بیشتری مطالب را آموزش دهد و این امر از یادگیری تمام مطالب توسط دانش‌آموزان خودداری می‌کند.

3.بهترین دبیر زیست شناسی کنکور از استراتژی‌های آموزشی جذاب استفاده می‌کند.

منظور از استراتژی آموزشی جذاب، چیزی فراتر از بیان لطیفه در کلاس است. صمیمی بودن با دانش‌آموزان نیز نمی‌تواند یک استراتژی به حساب بیاید. استراتژی آموزشی، باید به گونه‌ای باشد که شناخت کلی از دانش‌آموزان به مدرس دهد و مدرس بر اساس این شناخت متدهای آموزشی خود را تعیین کند.

بهترین دبیر زیست شناسی کنکور در ایستگاه آموزش دارای تمامی این ویژگی‌ها بوده و به حد کافی در این زمینه تجربه لازم را کسب کرده است. این افراد می‌توانند پلی جهت رسیدن به آینده‌ای درخشان برای افراد مختلف باشند.

سایت ایستگاه آموزش، فضایی مناسب جهت تبلیغات موسسات آموزشی

سایت ایستگاه آموزش جهت ایجاد فضایی مناسب برای درج تبلیغات مربوط به نیازمندی‌های آموزشی موسسات و مدرسان مختلف به وجود آمده است.

افراد می‌توانند جهت درج آگهی مربوط به خدمات آموزشی خود در این سایت اقدام کنند که این امر موجب جذب افراد بیشتری برای دریافت خدمات می‌شود. سایت ایستگاه آموزش دارای تبلیغات در سطوح مختلفی است. افراد می‌توانند جهت درج آگهی رایگان در این سایت با این سایت تماس حاصل کنند و از بازخورد آن مطمئن شوند.

با مراجعه به سایت ایستگاه آموزش می‌توان شاهد نام اساتیدی در این سایت بود که در حرفه و درس مورد تدریس خود به خوبی شهرت دارند. افراد جهت یافتن بهترین دبیر زیست شناسی کنکور در ایستگاه آموزش می‌توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند: istgahamoozesh.com

سایت-ایستگاه-آموزش،-سایت-نیازمندی-های-آموزشی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید