ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین خانه کودک

بهترین خانه کودک در ایستگاه آموزش

والدین در تمامی نقاط دنیا قصد دارند کودکانی سالم و موفق تربیت کنند و فضایی شاد و آرام برای آن ها ایجاد کنند. اما آیا همه ی آن ها در این راه موفق هستند؟ امروزه مسیر فرزند پروری با چالش‌های زیادی همراه است که پاسخ درست به همه آن ها نیازمند تلاش و دقت بالا بوده‌است. خانه کودک به عنوان اولین مکان و فضایی که کودک با دیگران روبرو می شود و در مورد امور مختلف باید هوشمندانه رفتار کند اهمیت بالایی دارد و باید در انتخاب آن تمامی موارد را با دقت سنجید.

خانه کودک فضایی جهت معرفی مدرسه به کودک و اجتماعات بزرگتر است. در گذشته وجود چنین فضایی از اهمیت لازم برخوردار نبود که این امر نتیجه تا آگاهی افراد بوده است. البته امروزه در هر منطقه شاهد بهترین خانه‌های کودک با برنامه‌های آموزشی گوناگونی جهت خدمت رسانی به مردم هستیم.

انتخاب بهترین خانه کودک متناسب با شرایط کودکان و خانواده‌های آن ها دارای اهمیت زیادی می‌باشد. زیرا در هر خانه کودک مهم ترین قوانین و اساس آمادگی برای ورود کودکان به مدرسه و یادگیری بهتر فراهم می شود. فارغ از اینکه خانه کودک را به عنوان یک دوره آموزش اجباری تعریف کرده‌اند دارای مزایای متعددی نیز می باشد.

بهترین خانه کودک شرایط یادگیری مهارت های بنیادی اجتماعی، هیجانی و حل مسئله را برای کودکان ایجاد می‌کند و تصویری مقدماتی از فضای مدرسه به کودک می دهد. کودک یک سال را در خانه کودک می‌گذراند و در این مدت که در خانه کودک به سر می‌برد، صبوری کردن، رعایت نوبت دیگران، شرکت در فعالیت های گروهی و گوش دادن به صحبت های دیگران را فرا می گیرد که البته تمام این مهارت ها جزو ضروریات برای ورود به مدرسه هستند. پیدا کردن یک خانه کودک ایده ال برای کودکان ممکن است تا حد زیادی برای والدین دردسر ساز باشد از این رو ما به شما سایت ایستگاه آموزش را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید استانداردترین و بهترین خانه های کودک را در کوتاه ترین مدت شناسایی کنید.

بهترین-خانه-کودک

 

پرورش قدرت تخیل کودکان در خانه کودک

زندگی تخیلی کودکان، به آن ها کمک می‌کند تا وارد مرحله شگفت انگیزی از احساسات و عواطفی که بسیاری از تظاهرات عاطفی انسان از قبیل عشق، خشم، اعتراض و… را دربر دارد شوند. این گونه کودک خصوصیات مختلفی را کسب می کند و حتی عواطف خود را به اجسام بی جان مثل یک درخت، خودرو و یا هر چیزی در اطراف خود ارتباط می دهد. وظیفه یک خانه کودک خوب در این موقعیت این است که نوع بیان این احساسات را به کودکان آموزش دهد.

سایت ایستگاه آموزش فضای مناسبی برای انتخاب بهترین خانه کودک است که تمامی مشخصات لازم جهت پرورش کودکان را به طور استاندارد دارا می باشند.

مهم ترین ویژگی های بهترین خانه کودک

یک خانه کودک ایده‌آل دارای چه ویژگی های ضروری می باشد؟ و والدین چگونه می توانند یک خانه کودک مناسب را برای کودکان خود پیدا کنند؟ در گذشته به دلیل ازدیاد کودکان در هر خانواده (به ندرت خانواده های تک فرزند وجود داشت) فعالیت روزمره و بازی کردن یکی از مهمترین و عادی ترین رفتار هر کودکی محسوب می شد، به همین دلیل عدم وجود خانه‌های کودک و کاربرد آن ها، به وضوح احساس نمی شد اما امروز به دلیل شرایط متفاوت جامعه و خانواده ها وجود این فضا بسیار کاربردی و لازم است.

یکی از مهمترین اهداف این فضا، پرورش و بالا بردن عزت نفس در کودکان است. این پروسه باعث می شود کودک قادر شود در مورد احساس خود با دیگران سخن بگوید و نسبت به توانایی های خود در مواجهه با مشکلات اعتماد به نفس خوبی پیدا کند.

مهم-ترین-ویژگی-های-یک-خانه-کودک-ایده-ال

  1. فاصله کوتاه خانه کودک تا خانه: یک خانه کودک ایده ال باید به محیط زندگی کودک نزدیک باشد و رفت و آمد برای رسیدن به آن به حدی طولانی نباشد که کودک دلزده و آشفته شود و از رفتن به خانه کودک امتناع کند.
  2. پاکیزگی و نظم جاری در خانه کودک: خانه‌های کودک مناسب با شرایط شهری که در آن قرار گرفته اند با ویژگی‌های خاصی تعریف می شوند، البته داشتن یک محیط سالم، عاری از آلودگی، منظم و فضایی که برا ی کودک جذاب باشد از مهم ترین معیارهای اولیه یک خانه کودک هستند.
  3. معیار های مناسب هر محله: در هر محله بر اساس رشد فرهنگی و طبقه اجتماعی افراد ساکن در آن محل، خواه ناخواه معیارهایی برای تربیت فرزندان تعیین شده است. تدریس زبان، تغذیه ویژه برای کودکان و همچنین استفاده از وسایل منحصر به فرد بازی برای کودکان که البته با توجه به دریافتی خانه کودک ها از خانواده ها دارای رنج های متفاوتی می باشد.
  4. تناسب تعداد کودکان با مربیان: یکی از مهم ترین شرایطی که در یک خانه کودک ایده ال وجود دارد تعیین یک مربی برای دو یا سه کودک است و نه بیش از این تعداد، تا به حد کافی به کودکان رسیدگی و توجه شود. در نهایت این امر موجب بازدهی بهتری در کودکان می شود.
  5. آموزش فعالیت های قرآنی و بدنی و هنری: آموزش فعالیت های فرهنگی برای کودکان بر اساس انتخاب خانه کودک و والدین(خانه‌های قرآنی، خانه کودک هایی با فعالیت های ورزشی) که انتخاب هر کدام از آن ها به عهده والدین و مربیان است.
  6. آموزش مهارت های لازم برای حضور کودکان در اجتماع: مراقبت و آموزش کودکان به واسطهمربیان زبده و آموزش فعالیت هایی که زمینه آماده سازی کودکان برای ورود به اجتماع، معاشرت با دیگر کودکان، آموزش اخلاقیات و مهارت های مختلف زندگی که لازم است یک کودک بداند به وسیله متخصصان این امر صورت می گیرد.
  7. افزایش توانایی های کودکان درباره جهان: یک خانه کودک ایده ال با افزایش دانشکودکان نسبت به جهان و همچنین افزایش توانایی های ذاتی کودکان، عزت نفس آن ها را تقویت و اعتماد به نفسشان را در مواجه با چالش های مختلف زندگی تقویت می کند.
  8. آموزش فعالیت های رسمی و غیر رسمی: مربیان باید مجموعه ای از فعالیت های رسمی و غیر رسمی را جهت هدایت و پرورش حس کنجکاوی کودکان ارائه دهند. کودکان به طور طبیعی حسی از کنجکاوی را از خود بروز می دهند، اما آن ها نمیدانند که چگونه  باید این حس را کنترل کنند. مربیان وظیفه دارند به طور صحیح این احساسات را مدیریت کنند.
    مهم-ترین-ویژگی-های-بهترین-خانه-کودک
  9. انجام فعالیت های گوناگون: یک خانه کودک ایده ال باید دارای فعالیت های گروهی برای کودکان باشد. بازی ها، فعالیت ها و آموزش های دسته جمعی کودکان را نسبت به کار گروهی و یادگیری بهتر مهارت های اجتماعی آماده می کند. معمولا در ابتدای سال فعالیت های دسته جمعی زمان کمتری را به خود اختصاص می دهند اما با گذشت زمان مدت تعیین شده برای برنامه آموزشی مهد کودک بیشتر می شود.
  10. آموزش کتاب خوانی و آشنایی با کتاب: یکی از امور مهم مربیان آشنایی کودکان با کتاب و ترغیب آنها به کتاب خوانی است تا شوق یادگیری در سال های بعد که کودک وارد دبستان می شود در آن ها به وجود بیاید. مربیان باید زمان قابل توجهی برای کتاب خوانی اختصاص دهند زیرا این امر موجب گسترش دایره لغات و دانش کلمات کودک می شود و قدرت تخیل و خیال را در آن ها بالا می برد.
  11. مربیان و پرسنل مجرب: بکارگیری کادری مجرب و آموزش دیده از معلمان و مربیان می تواند در شهرت یک خانه کودک بسیار تاثیر گذار باشد. مربیان با داشتن تحصیلات آکادمیک و تجربه کافی در زمینه کار با کودکان لازمه هر خانه کودک ایده آلی می باشد. آن ها به شغل خود عشق می ورزند و اهمیت تعامل مستمر در شکل دهی یک ارتباط سازنده با کودک را جدی می دانند.
    مربیان باچگونگی رفتار و هیجانات کودکان به خوبی آشنایی دارند و با توجه به ویژگی های شخصیتی و توانایی ها و نقاط ضعف کودکان آن ها را به خوبی درک می کنند که این امر موجب شکل گیری یک رابطه دوستانه میان مربیان و کودکان می شود. لیستی از این آموزشگاه های پیشرفته و آرام و امن را می تواند در سایت ایستگاه آموزش ملاحظه کنید تا انتخاب خانه مناسب برای شما آسان شود.

 

مهم ترین دلیل والدین برای امتناع از فرستادن کودکان به خانه کودک

بسیاری از والدین ادعا دارند خانه کودک نمی‌تواند محیط مناسبی برای کودکان باشد زیرا گمان می کنند دوری از محیط خانه و آشنایی با کودکان دیگر که تربیت متفاوت و سطح فرهنگی متفاوتی دارند ممکن است روی کودکان تاثیر بدی بگذارد. این امر مهم ترین دلیلی است که موجب عدم تمایل والدین به فرستادن کودکانشان به خان کودک می شود. از دیگر دلایل می توان به دوری از مادر و عدم حضور او و همچنین تغذیه ایی که شاید مورد پسند او نباشد اشاره کرد.

سایت ایستگاه آموزش، سایت نیازمندی های آموزشی

سایت ایستگاه آموزش میانبری برای انتخاب بهترین خانه کودک است . به دلیل وجود بیشمار موسسات آموزشی و فنی در سراسر کشور، وجود سایت ایستگاه آموزش یک موهبت اساسی محسوب می شود. این وب سایت سابقه درخشانی به عنوان یک رسانه تخصصی در زمینه نیازمندی های آموزشی دارد و همین امر موجب شده سایت ایستگاه آموزش یکی از محبوب ترین فضاهای اینترنتی برای موتورهای جست و جو باشد.

در سایت ایستگاه آموزش می توانید نام تمامی مجموعه های آموزش معتبر در مناطق مختلف را ببینید. این مجموعه امیدوار است بتواند در این زمینه پاسخگوی اعتماد مردم و آموزشگاه های مختلف باشد. افراد می توانند جهت آشنایی با آموزشگاه های معتبر از طریق لینک زیر اقدام نمایند.
http://istgahamoozesh.com

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید