ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین آموزشگاه هنری

بهترین آموزشگاه هنری در ایستگاه آموزش

چنانچه به دنبال بهترین آموزشگاه هنری در شهرهای بزرگ هستید لازم است بدانید که شرایط، هزینه و امکانات برگزاری یک کلاس مناسب چیست. با توجه به این که خواستار یادگیری چه هنری هستید شرایط کلاس مذکور متفاوت است. قطعا یک آموزشگاه ایده‌آل هنری برای برگزاری یک کلاس خوب نیازمند تجهیزات و امکانات منحصر به فردی است.

متأسفانه امروزه در موسسه های هنری گوناگون در سایر شهرهای کشور، روش های تدریس از یک استاندارد مشخص پیروی نمی کنند. حتی در بسیاری از مواقع، شاهد عدم رعایت استانداردهای لازم در دانشکده های هنری مختلف هستیم. به همین دلیل بسیار دیده شده که هنرجویان برای یادگیری اصول هنرهای تجسمی به موسسات خارج از دانشکده مراجعه می کنند. این مطلب می تواند نقش یک راهنمای خوب برای مدیران آموزشگاه ها، و هنرجویانی باشد که به دنبال یافتن بهترین آموزشگاه هنرهای تجسمی و غیره هستند.

ایستگاه آموزش یک فضای مناسب جهت معرفی و تبلیغ موسسات آموزشی و هنری است. در ایستگاه آموزش می توانید بهترین موسسات برگزاری کلاس های مختلف هنری را ببینید و با امکانات و پارامترهای کلی یک آموزشگاه مناسب به خوبی آشنا شوید تنها کافی است به صفحه<<آگهی آموزش هنری>>بروید. این سایت به دلیل بازدید همه روزه بالا می تواند مکان خوبی برای کسب و کارهایی باشد که به تازگی پا به عرصه نهاده اند.

یک آموزشگاه هنری مناسب دارای چه ویژگی هایی است؟

به طور کلی برای یادگیری هر هنر و حرفه افراد نیازمند فضایی هستند که علاوه بر ایجاد آرامش و انگیزه برای ادامه یادگیری استعدادهای او به خوبی شناخته شوند و با تشویق به موقع موجب پیشرفت او شوند. مهم ترین پارامترهای کلی بهترین آموزشگاه هنری عبارت اند از:

1.ظرفیت و فضای کارگاه

ظرفیت پذیرش و فضای هر کارگاه یکی از مهم ترین عواملی است که هنگام انتخاب آموزشگاه مناسب باید به ان توجه کرد. آموزشگاه مورد نظر برای برگزاری یک کلاس خوب، باید به ظرفیت استاندارد پذیرش هنرجو در هر کلاس توجه ویژه داشته باشند. بعضی از هنرها بیشتر به آموزش کارگاهی نیازمندهستند تا تئوری. به همین منظور ظرفیت استاندارد پذیرش هنرجو در هر کلاس نباید بیش از میزان مشخصی باشد در غیر این صورت بازده آموزشی به شدت کاهش می یابد.

2.زمان و برنامه کلاس

زمانبندی بیشتر آموزشگاه ها در شهرهای بزرگ به صورت سه ساعت در هر هفته است. البته این زمانبندی اجباری نیست و می تواند بسته به نوع آموزش و تکنیک، کمتر یا بیشتر شود. بهترین آموزشگاه هنری باید برای هر جلسه خود برنامه ریزی معینی داشته باشد. معمولا هر آموزشگاه دارای برنامه های تدریس در سطح های مختلفی از قبیل پایه ، متوسط و پیشرفته است. در حقیقت برنامه هر جلسه مستلزم یک مسیر مشخص و بر پایه موضوعات جلسات قبلی باید باشد تا موجب پیشرفت گام به گام هنرجویان شود. صاحب نظران به این نوع یادگیری، یادگیری پلکانی می گویند.

3.تجهیزات یک کارگاه هنری مناسب

امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای هر کارگاه هنری را می توان به دو دسته تقسیم کرد: امکانات پایه و امکانات تخصصی. تجهیزات پایه شامل نور کافی، سرمایش و گرمایش مناسب، آبسردکن، مدل طراحی، ابزارهای کمک آموزشی و امکانات صوتی تصویری است. حتی ممکن است متناسب با شیوه تدریس استاد، امکانات خاصی مانند انواع میز یا مجسمه نیز لازم باشد.

4.سابقه و تحصیلات اساتید آموزشگاه

اگرچه این مسئله مهم است اما نباید فقط به آن متکی بود زیرا آموختن هنر خود یک هنر است! گاهی ممکن است یک استاد جوان بهتر از اساتید مشهور و با تجربه تدریس کنند.  درحقیقت آموختن هنر نیازمند درک و حوصله کافی هنرجویان از سوی مدرس است. یک استاد خوب چندین مرحله از هنرجویان خود جلوتر می باشد تا بتواند مسیر مناسب را نشان دهد. اساتید بهترین آموزشگاه هنری باید به حد کافی توانایی توضیح و تفهیم و همچنین اجرای موضوعات مختلف را داشته باشد. البته میزان تحصیلات، رزومه هنری استاد و سابقه تدریس او از فاکتورهای مهمی هستند که افراد هنگام مراجعه به آموزشگاه باید به آن ها توجه کنند.

5.نمونه آثار هنرجویان

قطعا آثار هنرجویان پیشین یک موسسه می تواند تا حد زیادی معرف نوع عملکرد موسسه و استادان باشد. البته آثار هنرجویان به تنهایی نمی تواندروند آموزش را به طور کامل نشان نمی دهد. به این معنی که یک خروجی موفق لزوما از یک مسیر یا روند اصولی به وجود نمی آید. بنابراین نمونه آثار طراحی و نقاشی هنرجویان در کنار موارد دیگر حائز اهمیت است. اما نمی توان تنها به آن بسنده کرد. امروزه مراکز مختلف در شبکه های مجازی تصاویر و ویدئوی هنرجویان خود را منتشر می کنند.

6.دسترسی محلی

دسترسی محلی در کلان شهرها مانند تهران، مشهد، کرج و اصفهان دارای اهمیت بیشتری نسبت به دیگر مکان ها است. عدم توجه به مسیر و زمان می تواند تاثیر زیادی در حضور و غیاب هنرجویان و هزینه های آن ها داشته باشد.

7.آموزش هنرهای تجسمی به‌صورت پله به پله

تجسم یا خیال پردازی که به آن پنداره هم می گویند، رابطۀ نزدیکی با خلاقیت دارد؛ به گونه ای که گویی با آن عجین شده است! زیرا خیال و تصور؛ اشیاء، ایده ها، احساسات و تصاویر را در ذهن هنرمند، در یکجا قرار می دهند. هنرهای تجسمی نتیجه قوۀ شاعرانه و چالش برانگیز انسان هستند. هنری مبتنی بر ذهن و بینایی مادر کودکانی چون نقاشی، مجسمه سازی، طراحی، عکاسی، سفالگری، گرافیک و … است. هنرهای تجسمی، روح زندگی را به ودیعه گرفته اند.

انواع هنرهای تجسمی

مجسمه سازی

مجسمه سازی، یکی از مهم ترین فصل های سیطرۀ هنر است که اثر عمیقی بر روح و ذهن افراد به جا می گذارد. در میان هفت هنر جهانی مجسمه سازی ، هنر دوم است که مستلزم اندیشه ای بالاتر از هر خلاقیت و استعدادی دارد؛ مجسمه سازی چالش ها و فراز و نشیب های زیادی را با خود به همراه دارد و برای رسیدن به یک نتیجه ایده آل، باید سختی های زیادی را تحمل کرد. این هنر ساخت محتوایی سه بعدی با بهره بردن از هوشی نکته سنج و ظریف است.

نقش برجسته

نقش برجسته، هنری ترکیب شده از مجسمه سازی و نقاشی بر یک سطح می باشد که نمایی خارق العاده را به چشم نشان می دهد نتیجه نهایی این هنر که حاصل ذهنی خلاق و دستانی توانمند است، می تواند در هر مکان و بر هر دیواری آویزان شود و فضا را به طرز استادانه ای تغییر دهد.

سفالگری

سفالگری هنر خلق از عنصری چون گِل، پیش از هر هنر دیگری داستان خلقت را نشان می دهد، در این هنر، احساسات آدمی در عنصری بی روح ریخته می شود و شمایلی را به وجود می آورد که س رشار از کلام است و می تواند حکایتی از درونیات سفالگر را بازگو کند.

سفالگری

نقاشی

نقاشی هنری فریبنده یا حتی جهانی شناور ؛ دنیایی خیال انگیز با جادویی از رنگ ها. نقاشی، جهان درون نقاش را با تکنیک ها و روش های متفات در سبک های مختلف، به تصویر می کشد و افراد با توجه به قریحه خودمی توانند تکه ای از این درونیات را دریابند.

پتینه

پتینه را می توان هنری ساده و خلاقانه برای ایجاد بافتی خوش نقش بر روی سطوح مختلف دانست. در این هنر با استفاده از ابزار ساده می توان آثار بسیار دیدنی و پرجلوه ای ایجاد کرد. هنرمند با بهره مندی از این هنر، قادر است به هر سطح بی جانی روح ببخشید و زیبایی را در آن بدمد.

پتینه

تصویرسازی

تصویرسازی یکی از هنرهای القایی است که از تصویر برای بیان مفهوم بهره می گیرد . این هنر دارای سبک های متفاوتی است و می تواند کاربردهای گوناگونی را دربر بگیرد.. تصویرسازی، در خلق داستان ها، جلد کتاب ها، تبلیغات، برندسازی و …، نقشی مهمی دارد و می تواند تاثیر زیادی در شکست یا پیروزی یک پروژه داشته باشد.

قالبگیری

قالبگیری درحقیقت هنری برای حفظ آثار مجسمه سازی می باشد در این هنر، شما می آموزید که چگونه باعث حفظ آثار مجسمه سازی و تکثیر آن ها در تعداد دلخواه شوید. با این هنر افراد می توانند برای مجسمه های متفاوت، قالب خاص بسازند؛ به عبارتی می توان گفت قالبگیری تکمیل کنندۀ هنر مجسمه سازی است و موجب ماندگاری آثار آن ها است.

پیکرتراشی با چوب، منبت کاری، کاشی شکسته، سیاه قلم، پاپیه ماشه، هنر مینیاتور، ریخته گری برنز، میکس مدیا، طراحی کاراکتر و… از دیگر هنرهایی هستند که در یک آموزشگاه هنری ارائه می شوند.

قالبگیری

ایستگاه آموزش، سایت نیازمندی های آموزشی

با توجه به ویژگی‌هایی که برای یک آموزشگاه هنری ایده‌آل در این مقاله بیان شد افراد به راحتی می‌توانند بر اساس علاقه خود آموزشگاه مناسب را انتخاب کنند. ایستگاه آموزش لیستی از بهترین آموزشگاه هنری را در اختیار افراد قرار می دهد تا بدون سردرگمی موسسه مناسبی برای یادگیری هنر مورد نظر خود انتخاب کنند. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از ایستگاه آموزش دیدن کنند: http://istgahamoozesh.com/ad-tutoring

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید