ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
دوره تعمیر لامپ کم مصرف کمتر از سه جلسه تضمینی

توضیحات آگهی

دوره تعمیر لامپ کم مصرف کمتر از سه جلسه تضمینی

آموزش تعمیرات لامپ کم مصرف که از برد ساده ای تشکیل شده زیر نظر تعمیرکار دربازه زمانی ۳ جلسه میباشد. در آموزش لامپ کم مصرف اشکالات برد و مدار، آنالیز مدار لامپ کم مصرف و لامپ های اتاق جراحی و لامپ های زنون را بررسی و تعمیر میکنیم. کارآموزان با تعمیر لامپ در آموزشگاه لامپ کم مصرف تسلط کافی بدست میآوردند. در زیر بخش هایی از کلاس آموزش تعمیرات لامپ کم مصرف آورده شده است.
=====================
شرکت کــــــــــامتک
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
02188931933
09102148442
آدرس : تهران، میدان ولیعصر، مجتمع تجارت ایرانیان طبقه 5 واحد 4

آدرس سایت:tamiraat.com/low-consumption-lamp-repair-training/
====================
لامپ ها از دو قسمت تشکیل می شود.
بخش حباب (شیشه) که داخلش مواد فلورسنت است (مانند لامپ مهتابی)
قسمت سویچینگ:
ولتاژ 220 ولت بعد از ورودی به دستگاه (مدار) به وسیله یک پل دیود و خازن یکسو و صاف شده (380 ولت dc) و به دو ترانزیستور سویچینگ اعمال می شود (این ترانزیستور ها به صورت پوش پول بسته شده اند) دو ترانزیستور های سویچینگ این ولتاژ دی سی را به ولتاژ ac (تقریبا مربعی) با فرکانس بالا تبدیل میکنند. سپس این ولتاژ به یک سلف اعمال میگردد (در لحظه اول) و ولتاژ زیادی بوجود می اید این ولتاژ به سیم های حباب (سیم های داخل مهتابی) اعمال شده و باعث فعال شدن مواد فلور سنت می شود بعد از یک زمان بسیار کوتاه که سلف میرا شد همه چیز به حالت عادی برمیگردد و لامپ روشن می ماند .بعد از این زمان عملکرد مدار مانند مهتابی عادی است .
اگر شما یک لامپ کم مصرف شکسته داشته باشید میتوانید حباب لامپ رو بردارید و به جای آن یک مهتابی بگذارید، یا مهتابی رو بردارید به جایش حباب بگذارید، هر دوتاش کار میکنه البته باید توان ها برابر باشند.
نکات قابل توجه در تعمیر لامپ:
بعضی مواقع هست که قطعات سالم هستند ولی لامپ فلورسنت سوخته است، حال برای اینکه از کجا بفهمیم لامپ سالم است باید به دور سر پایه های آنرا یک ولتاژ 12 ولت (با آمپر بالا) بدهیم یک نور کم رنگ زرد رنگ خواهیم دید این نشان دهنده سالم بودن لامپ هست.
در روی لامپ ها برای اتصال کیت با لامپ فلورسنت ۴ تا پین هستند. همیشه هر پین را به پایه خودش در روی کیت متصل کنید. پین ها شماره گذاری شده اند.
باید سعی کنید یکی از پایه ها به دو پایه دیگر مقاومت داشته باشد رو پیدا کنید، اگر موفق به این کار شدید بدونید که اون پایه بیس است.
اگر پایه رو پیدا کردید و مشاهده فرمودید که پراب قرمز رنگ به این پایه متصل بود بدونید که ترانزیستور شما از نوع منفی یا NPN هست.
با اتصال بیس به یک پایه دیگر یک مقدار مقاومت مشاهده میشود و با اتصال به پایه دیگر یک مقاومت دیگر اون پایه ایی که مقاومت کمتر نشان میدهد پایه کلکتور و دیگر امیتر می باشد.
هر گونه اتصال کوتاه نشان از معیوب بودن ترانسیستور شما هست.
با مشخص شدن پایه ها مقاومت کلکتور و امیتر رو اندازه بگیرید نباید هیچ مقاومتی نشان داده شود. اگر مقاومت داشته باشید و یا اتصال کوتاه نشان از معیوب بودن ترانسیستور شما هست.
در دوره آموزش تعمیر لامپ کم مصرف اشکالات مرتبط به برد لامپ بررسی و رفع میگردد. در این کلاس تجربه چند ساله تعمیرکار لامپ به شما منتقل میشود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره تعمیر لامپ کم مصرف کمتر از سه جلسه تضمینی”