ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
تحصیل در دانشگاه های هلند

توضیحات آگهی

تحصیل در دانشگاه های هلند

مؤسسه رؤیای دانش با مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری به کشور هلند دانشجو اعزام میکند. در اینجا مختصر توضیحاتی در باره تحصیل در کشور فوق داده شده ، از علاقمندان خواسته میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مؤسسه مراجعه نمایند.

الف) دوره های آمادگی و زبان: دوره های زبان انگلیسی و آمادگی دانشگاه به مدت یک یا دو نیمسال تحصیلی را میتوان در هلند گذراند به شرطی که اولاً مدرک تحصیلی شما حداقل در حد دیپلم متوسطه 12 ساله (یا 11 ساله + کاردانی) باشد و دیگر اینکه نمره آیلتس آکادمیک 5 یا 5.5 یا معادل آن در سایر آزمونها را داشته باشید. شهریه دوره ها برای یک سال کامل 7500 یورو و برای یک نیمسال 5 ماهه حدوداً 4800 یورو خواهد بود. در این مدت شما ویزا و اقامت دانشجویی خواهید داشت و در پایان دوره به شرط احراز شرایط میتوانید در آن کشور یا سایر کشورهای عضو پیمان شینگن ادامه تحصیل دهید یا به کشور خود برگردید. در طور دوره زبان میتوانید هفته ای 10 ساعت کار کنید. اتمام دوره زبان حقی برای اقامت کاری ایجاد نمیکند مگر اینکه در یک مقطع تحصیلی یک ساله یا بیشتر نیز وارد و تحصیل خود را به پایان برسانید

ب) دوره های کارشناسی: اگر مایل به تحصیل در دوره کارشناسی در هلند هستید باید واجد این شرایط کلی باشید: داشتن دیپلم متوسطه 12 ساله (یا 11 ساله + کاردانی) با معدل 12 به بالا و نمره آیلتس آکادمیک 6 به بالا (یا معادل آن در آزمونهای تافل ، کمبریج و…). اگر نمره آیلتس شما 5.5 یا 5 باشد امکان گذراندن دوره زبان در هلند نیز وجود خواهد داشت. شهریه دوره های کارشناسی بطور متعارف در حدود سالانه 7500 یورو میباشد ولی ما در اکثر موارد میتوانیم برای شما تا 3000 یورو در سال تخفیف بگیریم. بیشتر دوره ها سالانه یک بار (سپتامبر) شروع میشوند ولی در مواردی امکان شروع دوره از ترم دوم (فوریه) نیز وجود دارد. طول دوره تحصیل کارشناسی در هلند 3 یا 4 سال است. از مزایای تحصیل در هلند عبارتند از: برخورداری از حق کار نیمه وقت (20 ساعت در هفته) در طول تحصیل و دریافت ویزای کار بلافاصله پس از پایان دوره کارشناسی

ج) دوره های کارشناسی تکمیلی: به مدت 1 یا 2 سال و ویژه کسانی است که تحصیلات خود را در دانشگاه به مدت 2 یا 3 سال در مقطع کارشناسی انجام داده و میخواهند مدرک نهایی خود را از دانشگاههای هلند بگیرند. ممکن است کسانی هم که قبلاً از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند بخواهند یک مدرک دیگر نیز از هلند دریافت کنند که در مدت یک سال مقدور میباشد. شرایط عمومی و زبان و شهریه و مزایای تحصیل همانهایی هستند که در مورد دوره های کارشناسی اشاره شد.

د) دوره های کارشناسی ارشد: بیشتر دوره های کارشناسی ارشد در هلند به زبان انگلیسی ارائه میشوند و بسته به دانشگاه و نوع رشته از یک تا دو سال به طول میانجامند. برای ورود به این دوره ها مدرک کارشناسی صادره از دانشگاههای دولتی و غیردولتی ایران مورد تایید میباشد. حداقل معدل مورد نیاز بسته به سطح دانشگاه 12 یا 15 است و آیلتس آکادمیک 6 یا 6.5 نیز الزامی است. در مورد دانشگاههای کاربردی به شرط داشتن آیلتس 5 یا 5.5 امکان گذراندن دوره زبان نیز وجود دارد. شهریه دوره های کارشناسی ارشد سالانه 7000 یورو به بالا میباشد. در صورت تمدید دوره به هر دلیلی ، در سال بعدی شهریه 2500 یورو به بالا خواهد بود. در طول دوره تحصیل امکان 10 ساعت در هفته کار نیمه وقت وجود دارد و بلافاصله پس از فراغت از تحصیل ویزای جستجوی کار وجود دارد که در صورت اشتغال تمدید و منجر به اقامت دائم میگردد. دانشگاههای جامع هلند از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار میباشند و هلند تنها کشوری است که تقریباً تمام دانشگاههای ممتاز آن در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

ه) دوره های دکترا: داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل بالا از یک دانشگاه معتبر و نمره زبان در حد آیلتس 6.5 و پروپوزال تحقیقاتی و توصیه نامه از اساتید و انگیزه نامه قوی از شرایط پذیرش در دانشگاههای هلند در مقطع دکتراست. اگر پوزیشن مرتبطی وجود داشته باشد و متقاضی بتواند با دیگران رقابت نماید ممکن است نه تنها از پرداخت شهریه معاف باشد بلکه ماهانه از حقوق و مزایای مکفی نیز در حد 1500 یورو به بالا برخوردار باشد. در صورتی که موقعیت وجود نداشته باشد یا فرد نتواند از بورس استفاده کند خود مسئول تامین هزینه های زندگی + شهریه دانشگاه (سالانه در حد 12 هزار یورو) خواهد بود.

و) استفاده از ارز دولتی توسط دانشجویان: برخورداری از ارز دولتی تابع شرایطی است که از جمله آنها میتوان به اعتبار دانشگاه از نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت ایران اشاره کرد. درستی مقطع و قابل ارزشیابی بودن آن در ایران ، طول دوره ، ‌ درست بودن مدارک پذیرش و ثبت نام از موارد دیگر میباشد. به عنوان یک مورد دیگر باید به عدم تخصیص ارز به دانشجویان مقطع کارشناسی از اول نیمسال دوم سال تحصیلی 13-2012 اشاره نمود. کارشناسان ما در زمان تشکیل پرونده ، اخذ پذیرش و اعزام با رعایت تمام موارد و راهنمایی متقاضی ، از ضایع شدن حقوق قانونی وی جلوگیری کرده ، به نحوی اقدام مینمایند که تحصیل دانشجو در خارج از کشور همراه با برخورداری از مزایای قانونی باشد مشروط بر اینکه چنان مزایایی در طول دوره تحصیل استمرار داشته باشد.

ز)‌ توضیحات: علاوه بر کشور هلند ، مؤسسه رؤیای دانش مجوز اعزام دانشجو به کشورهای نروژ و افریقای جنوبی را نیز دارد. این مؤسسه همراه با دو مؤسسه دیگر یعنی مؤسسه شبکه دانش فرااطلاع و مؤسسه همای دانش ایرانیان ، “گروه مؤسسات امید ایرانیان” را تشکیل میدهد.

ح) تماس با ما: تهران ، آریاشهر ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، نرسیده به مرزداران ، برج نگین رضا ، طبقه 11 جنوبی ، واحد 9 ، مؤسسه رؤیای دانش. ساعات کار از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر ، تلفن 44030410 ، ایمیل info@rdss.ir ، وب سایت www.rdss.ir


دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحصیل در دانشگاه های هلند”