ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
تحصیل در دانشگاه های نروژ

توضیحات آگهی

تحصیل در دانشگاه های نروژ

مؤسسه رؤیای دانش با مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری به کشور نروژ دانشجو اعزام میکند. در اینجا مختصر توضیحاتی در باره تحصیل در کشور فوق داده شده ، از علاقمندان خواسته میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مؤسسه مراجعه نمایند.

الف) دوره های زبان نروژی: اگر مایل به تحصیل در رشته هایی که به زبان نروژی ارائه میشوند هستید امکان گذراندن دوره زبان به مدت یک سال و به صورت رایگان وجود دارد. برای این کار باید در یکی از مقاطع کارشناسی به بالا پذیرش دانشگاهی هم اخذ شود. حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز دیپلم 12 ساله + 1 سال تحصیل (35 واحد گذرانده موفق) میباشد. داشتن نمره 5 به بالا در آیلتس آکادمیک یا معادل آن در سایر آزمونهای رسمی زبان برای تحصیل زبان نروژی الزامی است. امکان 20 ساعت کار در هفته نیز برای دانشجو وجود دارد.

ب) دوره های کارشناسی: دوره های کارشناسی در نروژ عموماً (به جز موارد معدود و استثنایی) به زبان نروژی برگزار میگردد. طول دوره تحصیل 3 سال و شرط ورود به آنها داشتن دیپلم 12 ساله ایران + 1 سال تحصیل در دانشگاه (با 35 واحد گذرانده) و نیز آیلتس آکادمیک 5 به بالا (یا معادل آن در سایر آزمونها) ‌میباشد. تحصیل در این مقطع رایگان است. پیش از شروع دوره به مدت یک سال و بدون شهریه زبان نروژی را فرا خواهید گرفت. اجازه کار 20 ساعت در هفته برای دانشجویان صادر میگردد.

ج) دوره های کارشناسی ارشد: بیشتر دوره های کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی و برخی از آنها به زبان نروژی برگزار میگردند. برای ورود به دوره های انگلیسی زبان ، داشتن نمره آیلتس آکادمیک 6 الزامی است ولی برخی از دانشگاهها نمره 5.5 یا حتی 5 را نیز میپذیرند. داشتن سابقه کار مفید و معرف معتبر از بین اساتید دانشگاهها و معدل بالا و نیز سطح بالای دانشگاه محل تحصیل قبلی در گرفتن پذیرش بسیار مؤثر میباشد. تحصیل در کارشناسی ارشد نیز رایگان است و دانشجو میتواند 20 ساعت در هفته کار کند. در این صورت ، کلیه هزینه های زندگی نیز تامین خواهد شد.

د) دوره های دکترا: داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل بالا از یک دانشگاه معتبر و نمره زبان در حد آیلتس 6.5 و پروپوزال تحقیقاتی و توصیه نامه از اساتید و انگیزه نامه قوی از شرایط پذیرش در دانشگاههای نروژ در مقطع دکتراست. اگر پوزیشن مرتبطی وجود داشته باشد و متقاضی بتواند با دیگران رقابت نماید نه تنها از پرداخت شهریه معاف هستید بلکه ماهانه از حقوق و مزایای مکفی نیز برخوردار خواهید بود. در صورتی که موقعیت وجود نداشته باشد یا فرد نتواند از بورس استفاده کند خود مسئول تامین هزینه های زندگی + شهریه دانشگاه (سالانه در حد 12 هزار یورو) خواهد بود ولی در این موارد هم اولویت با کسانی است که از یکی از دستگاههای دولتی کشور خودشان بورس داشته باشند و صدور پذیرش برای افراد آزاد بسیار سخت است.

ه) استفاده از ارز دولتی توسط دانشجویان: برخورداری از ارز دولتی تابع شرایطی است که از جمله آنها میتوان به اعتبار دانشگاه از نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت ایران اشاره کرد. درستی مقطع و قابل ارزشیابی بودن آن در ایران ، طول دوره ، ‌ درست بودن مدارک پذیرش و ثبت نام از موارد دیگر میباشد. به عنوان یک مورد دیگر باید به عدم تخصیص ارز به دانشجویان مقطع کارشناسی از اول نیمسال دوم سال تحصیلی 13-2012 اشاره نمود. کارشناسان ما در زمان تشکیل پرونده ، اخذ پذیرش و اعزام با رعایت تمام موارد و راهنمایی متقاضی ، از ضایع شدن حقوق قانونی وی جلوگیری کرده ، به نحوی اقدام مینمایند که تحصیل دانشجو در خارج از کشور همراه با برخورداری از مزایای قانونی باشد مشروط بر اینکه چنان مزایایی در طول دوره تحصیل استمرار داشته باشد.

و)‌ توضیحات: علاوه بر کشور نروژ ، مؤسسه رؤیای دانش مجوز اعزام دانشجو به کشورهای هلند و افریقای جنوبی را نیز دارد. این مؤسسه همراه با دو مؤسسه دیگر یعنی مؤسسه شبکه دانش فرااطلاع و مؤسسه همای دانش ایرانیان ، “گروه مؤسسات امید ایرانیان” را تشکیل میدهد.

ز) تماس با ما: تهران ، آریاشهر ، بزرگراه اشرفی اصفهانی ، نرسیده به مرزداران ، برج نگین رضا ، طبقه 11 جنوبی ، واحد 9 ، مؤسسه رؤیای دانش. ساعات کار از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر ، تلفن 44030410 ، ایمیل info@rdss.ir ، وب سایت www.rdss.ir

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحصیل در دانشگاه های نروژ”