ایستگاه آموزش
ایستگاه آموزش
بهترین مهد کودک

بهترین مهد کودک در ایستگاه آموزش

مهد کودک تنها محلی برای نگهداری و مشغول کردن کودک شما نیست بلکه محلی برای رشد و تکامل فرزندان شما است زیرا کودک به طور روزانه زمان زیادی را آن­ جا می­گذراند و همین امر موجب شکل گیری بخش بزرگی از تربیت و شخصیت کودک شما  در این محل می شود. بخش دیگر شخصیت کودک در خانواده شکل می گیرد که به والدین بستگی دارد. نقش بهترین مهد کودک ها در تبدیل کودکان به افرادی اجتماعی و سرزنده غیرقابل انکار است. فضای خالی از دغدغه و پر شده با افراد هم سن و سال و اسباب بازی­‌ها و تفریحات مختلف موجب ایجاد روحیه شاد در کودک شما می­شود.

مهد کودک می‌تواند فضایی امن ایجاد کند تا کودک شما از برقراری ارتباط با دیگران واهمه نداشته باشد و دچار معضل گوشه گیری و انزوا نشود. کودکان با انجام اموری از قبیل یادگیری حروف و بازی‌­های مختلفی چون مجسمه‌­های خمیری و لگوها، نقاشی، فعالیت­‌های گروهی، بازی با طیف وسیعی از اسباب بازی­‌ها و … به خوبی میتوانند استعداد خود را بروز دهد. اینک می­توانید از اهمیت مهد کودک در رشد و اینده فرزند خود باخبر شوید. انتخاب یک مهد کودک خوب می­تواند یکی از بزرگترین دغدغه والدین باشد.

وبسایت ایستگاه آموزش می­‌تواند مشاوره­‌های مفیدی در زمینه انتخاب یهترین مهد کودک برای فرزندان شما ارائه دهد. برای رفع نگرانی شما در این مقاله معیارهای یک مهد کودک خوب را به تقریر بیان می­کنیم؛ همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه<<آگهی و تبلیغات مهد کودک>>از بین بهترین مهد کودک ها برای فرزندتان انتخاب کنید.

از مهمترین معیارهای انتخاب یک مهد کودک مناسب:

برای شکل گیری و بروز استعدادهای کودک انتخاب یک مهدکودک مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به معرفی معیارهای بهترین مهد کودک ها می‌پردازیم.

  • داشتن یک برنامه آموزشی مشخص

    1)    فعالیت­های ورزشی و فیزیکی
    2)    جلسات کتاب­خوانی فردی و گروهی
    3)    تغذیه مناسب کودکان
    4)    آموزش کارهای شخصی(تا کودک بسیاری از امور خود را بدون کمک والدین انجام دهد)
    5)    فعالیت­های تجسمی و خلاقیتی(از قبیل خمیر بازی و جسمه سازی و…)

    در بسیاری از مهد کودک­‌ها شاهد پخش انیمیشن و فیلم برای کودکان هستیم که البته اگر با زمان محدودی صورت گیرد مشکلی ندارد. اما نباید پخش این برنامه­ ها مانع از امور جمعی مهم و فعالیت­‌های فیزیکی کودکان شود. به این ترتیب حتما در زمان نام نویسی کودک خود سعی کنید به تمامی امور و برنامه­ های مهد کودک مورد نظر اشراف داشته باشید.

    داشتن-یک-برنامه-آموزشی-مشخص

  • داشتن سابقه خوب

    ممکن است برای اولین بار قصد ثبت نام کودک خود در مهد کودک را داشته باشید یا از شهر و محله قبلی خود فاصله گرفته باشید و حالا نیازمند استفاده از یک مهد کودک دیگر باشید در این صورت قطعا ممکن است دچار آشفتگی حاصل از تردید در انتخاب بهترین مهد کودک مناسب فرزند خود شوید. در این زمان والدینی که پیشتر یا در حال حاضر کودک خود را به مهد کودک فرستاده‌­اند افراد مناسبی برای انتخاب یک مهد کودک مناسب هستند. از این افراد در مورد شیوه برخورد مربیان با کودکان در مهد کودک، نحوه ی برخورد کودکان با شما و دیگران پس از گذراندن دوره مهد کودک و نقش برنامه‌ه­ای مختلف این مهدها بر بروز و شناسایی استعدادهای مختلف کودکان سؤال بپرسید. قطعا دانستن چنین اطلاعاتی می­تواند کمک شایانی در انتخاب بهترین مهدکودک مناسب فرزندانتان به شما داشته باشد. شما حتی می­توانید قبل از ثبت نام کودک در یک مهد کودک با مشاوران ایستگاه آموزش ارتباط برقرار کنید تا به طور کلی سابقه مهد کودک مورد نظر را چک کنید.

  • داشتن مقررات روشن و منظم

    متأسفانه به دلیل مشکلات زندگی در شهر و مشغله والدین، ممکن است ثبت نام کودکان در مهد کودک دردسر زیادی به همراه داشته باشد و والدین تمایل به شانه خالی کردن از این دردسرها را داشته باشند. لازم است به این والدین توضیح داده شود که مهد کودک تاثیر زیادی در پرورش کودک دارد و از دردسرهایی که در مورد کودک و شیوه آموزش او در سال های بعد رخ می­دهد جلوگیری می کند. مهد کودک به نحوی کودک را مستقل و با انگیزه بار می­‌آورد. در حقیقت بهترین مهد کودک‌ها با قوانین و مقررات بهداشتی، ایمنی، رفت و آمد، تحصیل و تدریس کودک را از همان اوایل راه که وارد اجتماع می­شود با نظم پذیری و اجرای دقیق برنامه­‌های روزانه و فواید آن در طول زمان آشنا می کند. گاهی لازم است در اموری مثل نظم و مشارکت با دیگران تا حدودی به کودک سخت گرفته شود تا اهمیت رعایت این موارد را به خوبی درک کند.

  • کادر و مربیان دلسوز

    یکی از مهم ترین اولویت­‌های والدین هنگام انتخاب مهد کودک مناسب نحوه برخورد مربیان با کودکان است. زیرا این موضوع باعث می شود که کودکان  میل و انگیزه رفتن به مهد داشته باشند یا نه و حتی در میزان علاقه آن­ها به یادگیری تاثیر گذار است. ضروری است که معلم مهد حتما تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشد و تربیت کودکان داشته باشد در غیر این صورت حتما در برخورد و آموزش کودکان به مشکل بر خواهد خورد و همچنین در شناسایی استعداد کودک شما عاجز خواهد ماند. سعی کنید در این موضوع حتما حساسیت و وسواس به خرج دهید. دقت کنید که در هر کلاس مهد کودک بیش از ده کودک نباشد در این صورت هم کیفیت آموزش پایین می­آید و هم کودکان با بی توجهی مربیان روبرو می­شوند و فرصت کشف استعدادهای آن­ها از دست می­رود. خوشبختانه در سال های اخیر این موسسات سعی در جذب افراد با مهارت و تخصص در زمینه­ تربیت و پرورش کودکان بوده‌اند. مشاوران سایت ایستگاه آموزش با تکیه بر سال‌­ها تجربه و ارتباط با مهدکودک­‌ها و مراکز آموزشی مختلف می­توانند در انتخاب بهترین مهد کودک مناسب شما را به خوبی یاری کنند. اگر چه هر شخص با پذیرفتن هر شغل باید به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهد حتی اگر میزان حقوق دریافتی او پایین بود اما شرایط شغلی مناسب از قبیل حقوق و مزایای خوب می­تواند در عملکرد مربیان در امر آموزش کودکان و یا هر شخص دیگری در هر شغلی بسیار تاثیر گذار باشد.

  •  تغذیه سالم برای کودکان در مهد

    بسیاری از مهد کودک‌­ها از دادن غذا و خوراکی به کودکان خودداری می­کنند زیرا ممکن است کودکی نسبت به ماده غذایی حساس باشد و دچار دردسر شوند و از والدین می­خواهند که تغذیه‌­ای به کودک برای صرف در مهد کودک بدهند. تعدادی از مهد کودک­‌ها هم برای رفع گرسنگی کودکان غذا و خوراکی‌­هایی برای آن­ها تهیه می کنند. دقت کنید که اگر مهد کودک قوانین و مقررات ویژه ای در این راستا تعیین نکرده و حتی خوراکی‌­های مضر را به کودکان می­دهد مطمئن باشید این مهد کودک اهمیتی به سلامت کودکان نمی­دهد و جای مناسبی برای پرورش کودک شما نیست. پس حتما قبل از نام نویسی کودک از وضعیت تغذیه مهد کودک مطلع شوید. مشاوران سایت ایستگاه آموزش می­توانند اطلاعات مفیدی از وضعیت مهدکودک­‌های کشور در اختیار والدین قرار دهند.

    تغذیه-سالم-برای-کودکان-در-مهد

  • رعایت ایمنی و بهداشت در سراسر مهد و تجهیزات بکاربرده شده درمهد

    رعایت بهداشت در تمامی بخش­‌های مهد کودک ضروری است و استفاده از اسباب بازی و لوازم بازی که کمترین آسیب را به کودکان می رسانند نیز بسیار مهم است. آشپزخانه، کف کلاس­ها و دیوارها، سرویس­ بهداشتی، تعویض پاکت زباله و ضدعفونی کردن سطل ها، به حد کافی بزرگ بودن فضای بازی، حفظ ایمنی کودکان در بخش‌­های مختلف مهد کودک، وجود جعبه کمک­های اولیه در مهد کودک و وسایل ضد حریق و… از مهمترین مسائل در رابطه با فضای مهد کودک­اند که باید از رعایت کردن آن­ها توسط کارکنان مطمئن شوید.

تبلیغات مناسب مهد کودک در سایت ایستگاه آموزش

برای راه‌­اندازی یک مهد کودک تبلیغات گسترده و مداوم بسیار ضروری است. رزومه پربار کارکنان نیز بسیار در جذب افراد از طریق تبلیغات مؤثر است. البته از نهادهای نظارتی هم می­توان بهره برد، این نهادها با اعطای گواهینامه­‌های معتبر موجب افزایش اعتبار یک مهدکودک نسبت به دیگر رقبا می­شود. سایت ایستگاه آموزش می­تواند مرجع خوبی برای گسترش کسب و کار شما با تبلیغات گسترده و پر بازدید باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایستگاه آموزش به آدرس https://istgahamoozesh.com/ad-tutoring  مراجعه بفرمایید.

بهترین-مهدکودک02

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید